Wszystkie potrzebne programy zawsze z Tobą - winPenPack.

Dziś podpowiemy Wam jak znacznie rozszerzyć możliwości zestawu EDC za darmo, praktycznie bez wysiłku! 



Często zdarzało mi się, że musiałem skorzystać z cudzego komputera i brakowało na nim jakiegoś programu. Zacząłem myśleć jak to zmienić tak żeby nie musieć niczego instalować, (co często np. na koncie gościa, jest niemożliwe). Stworzyłem sobie nawet zestaw programów typu portable, ale korzystanie z nich nie było wygodne - nie działały stabilnie, czasami nawet wcale a szukanie optymalnego zestawu było zbyt pracochłonne.

W toku poszukiwań natknąłem się na winPenPack - zestaw zupełnie darmowych programów do ściągnięcia z internetu. Więcej informacji znajdziecie pod adresem http://www.winpenpack.com/en/news.php gdzie możecie zapoznać się z tym zacnym i ułatwiającym życie projektem.
Tak, tak - ta świnia to pendrive!

Zasada jest prosta - wybieracie zestaw z trzech podstawowych typów - Full, Essential i Personal, pobieracie i instalujecie na swoim pendrive'ie lub innej pamięci masowej. Po podłączeniu do komputera uruchamia się menu, z którego wybieracie program, z jakiego chcecie korzystać. Odłączając pamięć od komputera nie zostawiacie na nim śladów a wszystkie dokumenty i dane programów zabieracie ze sobą.

W zestawie Full, (z którego ja korzystam), znajduje się blisko 40 programów a także często przydatne biblioteki jak GTK+ czy LAME. O ile zestaw Essential różni się nieznacznie o tyle Personal nie zawiera nic oprócz samego menu, winPackPen które pozwala wybrać, jakie programy chcemy zainstalować.

Aplikacje wchodzące w skład winPenPack zoptymalizowane są do działania z pamięci masowej, ale jeśli zechcemy bez problemu możemy zainstalować je także na stałe. Sam korzystam z programu a-Note do robienia notatek, który pierwszy raz uruchomiłem, z pendrive'a i tak mi się spodobał, że zagościł na moim pulpicie na stałe. W zestawie znajdziemy programy multimedialne, przeglądarkę internetową, programy administracyjne a nawet antywirus! Biblioteka programów jest ogromna i stale rośnie!
I nawet taka świnia może dużo zdziałać, o ile będzie miała winPackPen!

Początkowo korzystanie z niektórych programów może sprawiać trudności jednak do każdego programu dodany jest opis a w internecie można znaleźć szczegółowe instrukcje. Po pewnym czasie nie będziecie się nawet zastanawiać siadając do nie swojego komputera - od razu podłączycie pendrive'a nie raz ratując sytuację. Choćby w momencie, kiedy będzie trzeba wyedytować dokument w Wordzie albo Excelu!


Macie jakieś swoje ulubione programy tego typu lub inne, bez których nie wychodzicie z domu? Podzielcie się nimi w komentarzach!

Komentarze

  1. Moim zdaniem bardzo fajnie opisany problem. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie bardzo fajne rozwiązanie i muszę przyznać, że jak najbardziej warto jest korzystać z dobrego oprogramowania. Ja także całkiem niedawno czytałem na stronie https://www.connecto.pl/oprogramowanie-dla-produkcji/ jakie oprogramowanie dla produkcji będzie najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niedawny wzrost liczby rozwiązań informatycznych to wielki postęp. Niemniej jednak, jeśli chcesz czerpać korzyści z tych udogodnień, potrzebujesz niezawodnego połączenia internetowego. W związku z tym warto rozważyć ofertę https://fiberlink.pl/internet-swiatlowodowy/ , która oferuje szybkie połączenie światłowodowe. Usługa ta może być świetną opcją, aby przyspieszyć i usprawnić korzystanie z Internetu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz