Slide Lock Carabiner od Nite-Ize - recenzja.

Opisywaliśmy już kiedyś na blogu swoje "Kluczowe EDC". Ostatnimi czasy pojawił się w moim zestawie nowy element - karabinek od Nite Ize z zabezpieczeniem Sidelock. Ja testowałem wersję małą, Pucek dużą. Zapraszamy do zapoznania się z recenzją




Mały karabinek

AT-AT: Wersja mała oznaczona jest przez producenta jako rozmiar 2 - wymiary to 43.6 mm x 28.9 mm x 2.5 mm czyli niewiele. Pomimo tego pozwala na utrzymanie ciężaru do 4,5 kg, co na pewno będzie wystarczające, nawet jeśli ktoś nosi dużo szpeju przy kluczach tak jak ja. 


Sama konstrukcja jest prosta. Karabinek wykonany jest ze stali nierdzewnej, a ruchoma część z drutu. Ciekawym rozwiązaniem jest zabezpieczenie sidelock. Czarny, plastikowy element uniemożliwia niepożądane otwarcie karabinka, dzięki czemu mamy pewność, że nic się nie zgubi. Na początku miałem obawy, że zabezpieczenie może odpaść przy otwieraniu, ale okazało się, że jest to niemożliwe. Otwarcie bez odbezpieczenia również, niezależnie jak bardzo byśmy się starali. Prosty, acz skuteczny pomysł.

Plastikowy element nie spada z drutu nawet po otwarciu więc mamy pewność, że go nie zgubimy.

Ostatnio zmodyfikowałem swoje "kluczowe EDC" tak, że składa się z trzech części (akcesoria, klucze do domu i garażu, klucze do roweru) i biorę je w zależności do tego gdzie się wybieram i co zakładam (liczba kieszeni itp.). Karabinek okazał się idealnym rozwiązaniem, ponieważ szybko i skutecznie możemy spiąć poszczególne elementy w całość, zależnie od potrzeb.



Karabinek od Nite- Ize to prosty i wytrzymały produkt, na pewno pozostanie przy moich kluczach na długi czas.


Duży karabinek


Pucek: Pierwsze, co sobie pomyślałem, kiedy dostałem swój karabińczyk: „Kurczę, czemu sam na to nie wpadłem!”.  Od razu zamieniłem go z innym, którego do tej pory używałem do przypinania kluczy do szlówki spodni.


Mój karabińczyk to według oznaczeń producenta rozmiar 4, jego wymiary to 78.5 mm x 52 mm x 3 mm przy wadze 31 gramów.  Duże znacznie, jeśli chodzi o wagę ma płaski profil karabińczyka, co dodatkowo ułatwia jego noszenie, bo dobrze układa się przy spodniach.  Całość wykonana jest ze stali nierdzewnej, choć brak w tej kwestii jakichkolwiek oznaczeń.  Jeśli mówimy o oznaczeniach to obie płaskie strony pokryte są całą ich masą, jak nazwa producenta, udźwig czy moje ulubione ostrzeżenie, że karabińczyk nie nadaje się do wspinania.  Trwałość napisów nie budzi obaw mimo noszenia z kluczami nic się nie wytarło.


Jeśli chodzi o to jak sprawdza się w noszeniu to muszę przyznać, że świetnie. Nie zdarzyło mi się żeby blokada sama puściła, a jej otwieranie i zamykanie, nawet bez patrzenia i jedną ręką jest intuicyjne i nie stwarza najmniejszych problemów. Niestety moja sztuka posiadała fabryczną wadę – drut, z którego wykonane jest zamknięcie ma luzy przy końcach, przez co potrafi „zjechać” za bardzo w lewo lub prawo i nie trafić w drugą część, co stawarza ryzyko nie zamknięcia i zgubienia, w moim przypadku - kluczy. Mam nadzieje, że to wada tylko tego jednego i kontrola jakości wyłapuje ten mankament, nie mniej – warto sprawdzić przed zakupem.


Wszystkie klucze, które zdarza mi się nosić, nadal pozostawiają dość miejsca by jeszcze coś doczepić. Dodatkowo dobrze sprawdzą się, jako dodatek do plecaka lub w roli dość taniego zabezpieczenia przed utratą narzędzi, kiedy pracujemy na wysokości.



Produkt Nite-Ize to świetny propozycja dla szukających prostego i taniego karabińczyka z blokadą. Sam jestem z niego bardzo zadowolony i będę go używał na pewno jeszcze długo – ciężko znaleźć coś lepszego!


Karabinki użyczone zostały dzięki uprzejmości firmy Nite Ize (www.nite-ize.eu).

Komentarze