Nite Ize Gear Tie - recenzja

Dawno, daaaawno temu, opisywałem na blogu jak, domowym sposobem i przy minimalnym nakładzie finansowym, zrobić samemu Gear Tie, czyli opaski wielokrotnego użytku. Dla zainteresowanych, można o tym poczytać TUTAJ. Nie wyszło najgorszej, jednak idealnie również nie było :) Ostatnio nadarzyła się mi okazja na dłuższe po obcowanie z oryginalnym Gear Tie firmy Nite Ize i chciałbym zaprezentować Wam swoje spostrzeżenia. Zapraszam do przeczytania recenzji.



Gier Tie są to elastyczne opaski wielokrotnego użytku. Składają się z plastycznego, wytrzymałego rdzenia oraz gumowej powłoki. Dostępne są w różnych wariantach kolorystycznych i długościowych - ja testowałem te o długości 60,9 cm oraz krótkie - 7,6 cm.


Wyżej wspomniana konstrukcja jest prosta, ale całkowicie spełnia swoją rolę. Z początku miałem co do sprzętu dwie wątpliwości - czy rdzeń nie pęknie po ciągłym zginaniu i odginaniu oraz czy gumowa powłoka się nie zedrze. Odpowiedź: 2 x NIE :) Korzystam z Gear Tie'ów od około 3 miesięcy, wykorzystując je do różnych zadań, często je zginając (a dla dobra testów - częściej niż to było konieczne) i rdzeń wydaje się być nienaruszony. Taka sama sytuacja w przypadku powłoki, które zupełnie się nie zdarła. 

Aby upewnić się co do wytrzymałości, zrobiłem test i zawiesiłem (oczywiście na dłuższym Gear Tie) odważniki o łącznej wadze 8 KG. Test trwał 15 minut i ciężarki nie poruszyły się ani o centymetr, pomimo tego, że trochę im "pomagałem" (poruszając całą konstrukcję).




Jest to spowodowane również dzięki temu, że powierzchnia jest karbowana i antypoślizgowa - raz skręcony ze sobą Gear Tie ciężko przesunąć, co zapewnia nam pewność uchwytu. Kolejny plus.


Jakie przeznaczenie ma Gear Tie? Tu tkwi właśnie geniusz tego produktu, bo można je wykorzystać na setki sposobów i ciężko przewidzieć, kiedy mogą nam się przydać. Możliwości zastosowań jest wiele, ale chodzi mi tu głównie o dłuższe wersje tego produktu. Krótsze (np. recenzowane 7,6 cm) przydały mi się jedynie do uporządkowania krótkich kabli czy przewodów. Jest to pożyteczne i się sprawdza, ale wielu innych zastosowań nie mogłem znaleźć. Wg producenta można ich również użyć do oznaczenia kieliszków na przyjęciu, ale nie miałem ku temu okazji :)



Inaczej sprawa prezentuje się w przypadku dłuższych Gear Tie'ów. Tutaj możliwości jest co nie miara. Ja znalazłem dla nich poniższe:

- przytwierdzenia przeróżnych rzeczy do plecaka (np. butów, butelki),
- związania karimaty,
- szczepienia nart (ze sobą i/lub z kijkami),
- przytwierdzenia pompki lub innych akcesoriów do roweru, kiedy brakuje uchwytu,
- uformowanie jako stojak pod smartfona,
- wiele, wiele innych.






Gdy nie nosimy ich przy sobie, mogą z powodzeniem służyć w domu czy garażu do przechowywania różnorodnego sprzętu.

Tak jak pisałem - to jedynie niektóre funkcje, które znalazłem dla Gier Tie, a na pewno jest ich wiele, wiele więcej.

Pozostaje jeszcze kwestia ceny. Za dwupak opasek o długości 60,9 cm przyjdzie zapłacić 26 zł, za czteropak małych (7,6 cm) - 17,99 zł. Cena może się wydawać wysoka jak za tak prostu produkt i wychodziłem z podobnego założenia, ale warto ją przeboleć i rozważyć zakup, chociażby dłuższych opasek. Nie zawiedziecie się, a komfort użytkowania i wytrzymałość są dużo większe niż w przypadku Gear Tie'ów domowej roboty. I zawsze warto je mieć przy sobie.


PLUSY:

+ mnogość zastosowań
+ trwałość i wykonanie

MINUSY:

- cena


Produkty otrzymaliśmy dzięki uprzejmości firmy Nite Ize Polska. Dziękujemy :)

Komentarze

  1. Matematyczne DIY
    paracord - rdzeń + drut* = Paracord Nite Ize Gear Tie Low Budgets
    *dobry jest ten z kwiaciarni

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz